Vi ville skapa ett flexibelt, uppdaterat och inspirerande showroom som väcker nyfikenhet och samtidigt fungerar bra som arbetsplats. Produkten i fokus, enkelt utbytbar, inramningen diskret, bestående och flexibel.
Utmaningen var att krympa utställningen 50%, göra den mer kompakt och samtidigt få plats med produkter ifrån så många av Kinnarps leverantörer som möjligt.
Resultatet är ett showroom som kan delas upp i två delar, produktdisplay och showcase/upplevelserum. Produktdisplayerna fungerar så att man som kund snabbt kan scanna av ett urval av produkterna inom respektive kategori. Varje kategori har en iPad kopplat till sig där man som besökare enkelt kan navigera sig in på de olika leverantörernas hemsidor för fler produkter, mer info och inspiration. För att utställningen inte skall bli ett hav av möbler där man får svårt att fokusera på enstaka produkter skapas showcase/upplevelerum avgränsade av textilier där man får en helhetsbild med fler produkter sammansatta i miljö. Textilierna är flexibla och fungerar som avgränsare och ljudabsorbenter i utställningen men triggar också nyfikenheten.